Vidste du, at Memira faktisk er nødt til at åbne dialog med nye kunder hver dag – vores tilfredse kunder kommer nemlig ikke tilbage!
Det er ganske få brancher, som er så afhængige af tilfredse kunder, som vi er hos Memira. En kunde som vælger at operere sine øjne og ikke længere har brug for synskorrigerende behandling, har heller ikke brug for os mere. Vi er derfor ekstremt afhængige af, at vores kunder anbefaler os til nye potentielle kunder, hvilket de kun kan gøre, hvis de er tilfredse. I vores kundetilfredshedsundersøgelse angiver næsten 50 % af vores kunder, at de valgte Memira på baggrund af en anbefaling, som de havde fået fra en ven eller bekendt. På bagrund af disse fakta, har vi valgt at anvende en international anerkendt metode til at måle kundetilfredshed på, hvilket kaldes NPS (Net Promoter Score).
Hvor ofte angiver du den højeste karakter i en tilfredshedsundersøgelse? NPS er baseret på et enkelt spørgsmål ”vil du anbefale Memira til en ven eller bekendt?” For at besvare dette spørgsmål skal man vurdere på en skala fra 0-10, om man vil anbefale Memira, hvor 0 er aldrig og 10 er højst sandsynlig. Hos Memira svarer hele 61 % med et 10tal – at de højst sandsynlig vil anbefale Memira til en ven eller bekendt. Hvor ofte besvarer du en kundetilfredshedsundersøgelse med det bedst mulige svar?
Memiras kundetilfredshed får international opmærksomhed EyeWorld er et internationalt magasin henvendt til folk, der arbejder med synsfejl og gråstær kirurgi. I den nyeste udgave er opmærksomheden blevet rettet mod den måde, som Memira arbejder med NPS og kundeundersøgelser på, samt hvordan vi anvender det i vores dagligdag for hele tiden at være på forkant. Ud over at sikre, at vores kunder er tilfredse, er det også en mulighed for, at de kan udtrykke sig selv. Derudover anvender vi også denne kundetilfredshedsundersøgelse til, at vi hele tiden kan forbedre vores interne processer.
Hvis I vil læse mere, kan I finde artiklen her.