Information i forbindelse med covid-19

Opdateret: 11. Juni 2021

Du skal fortsat bære mundbind, når du besøger vores klinikker.

Memira er en speciallægepraksis, derfor er alle vores klinikker åbne. Vi følger løbende myndighedernes udmeldinger og lever op til alle gældende regler. Du kan derfor trygt besøge vores klinikker.

Trygt og sikkert

Vi sætter vi din tryghed højest af alt. Derfor har vi en række stærke procedurer, som skal minimere alle former for risici i forbindelse med din behandling hos os. På baggrund af situationen omkring covid-19 har vi indført en række yderligere procedure og tiltag for at forhindre smittespredning.

Vi er løbende i kontakt med Sundhedsstyrelsen og følger alle dennes anbefalinger.

Du skal, som altid, blive hjemme, når du har sygdomssymptomer, og vi indskærper i overensstemmelse med Sundhedsstyrelsens anvisninger:

Hvis du har sygdomssymptomer såsom feber, ondt i halsen, hoste eller vejrtrækningsbesvær – også milde symptomer – eller hvis du har mistanke om, at du har været eksponeret for coronavirus, beder vi dig kontakte vores kundecenter på 88 80 28 00 for at ombooke din tid.

Hvis du er i den særlige risikogruppe, eller af en anden grund ønsker at ombooke din tid, bedes du kontakte os, så vi kan booke en ny tid.

Vi tillader kun raske kunder og personale på vores klinikker og har derudover indført følgende tiltag:

  • Bær mundbind Du skal bære mundbind, når du kommer ind på klinikken. Vores personale bærer mundbind eller visir.
  • Kom alene Det er kun vores kunder, der må komme ind på klinikken. Pårørende må altså ikke komme med ind på klinikken.
  • Afstand Vi tilstræber, at der er så få personer til stede ad gangen på klinikken og skilter med, hvor mange personer der må være i vores venteområder. Vi holder afstand til hinanden og har afstandsmarkering. Vi sørger ligeledes for, at der er god afstand mellem siddepladser.
  • Afskærmning Vi har opsat afskærmning på udstyr, hvor kunde og medarbejder er tætte på hinanden.
  • Sprit Vi anvender håndsprit før og efter hver kontakt. Som kunde bedes du ligeledes benytte håndsprit, når du træder ind på klinikken, samt når du træder ind i vores forskellige undersøgelsesrum.
  • Rengøring Vi får ekstra rengøring og desinficerer betalingsterminal, kontaktflader, møbler mm. flere gange dagligt.

Derudover gælder alle vores almindelige procedurer, som ligger til grund for, at vi kan tilbyde dig en tryg og sikker synskorrektion.

Er det noget du er i tvivl om, er du meget velkommen til at kontakte kundeservice på 88 80 28 00.

Fortsæt med at læse

3 gode grunde til at gå til årligt tjek hos øjenlægen

3 gode grunde til at gå til årligt tjek hos øjenlægen

De fleste, der besøger øjenlægen, gør det, fordi de mistænker, at der er noget galt med deres syn eller øjne. Men der er flere gode grunde til at gå til et årligt tjek.

Læs mere
Hvilke synsfejl findes – og hvordan korrigerer vi dem?

Hvilke synsfejl findes – og hvordan korrigerer vi dem?

Øjet er et meget komplekst organ, og der er mange faktorer, der kan påvirke dets sundhed og kvaliteten af synet. Med hensyn til synsfejl findes der primært fire typer: nærsynethed, langsynethed, bygningsfejl og alderssyn.

Læs mere
Tilgængelighed hos Memira

Tilgængelighed hos Memira

At opleve friheden uden briller og linser er noget, vi i Memira ønsker at kunne tilbyde så mange mennesker som muligt. Hvis du har en øjensygdom, eller er din synsfejl ikke stabil, så siger vi nej tak til at opererer.

Læs mere

Ring til os

Kundeservice
Man-Tors: 08:00 – 17:00
Fredag: 08:00 – 15:30
Ring på 88 80 28 00

Privat øjenkonsultation i København
Ring på 70 22 12 32

Stille et spørgsmål

Find ud af mere

Download brochure
Download

Se vores priser
Pris øjenlaser
Pris linseudskiftning

Se vores tider
Book