Nicolai Østergaard

Nicolai kom til med Memira med synsfejl, der både indbefattede langsynethed, nærsynethed og bygningsfejl. Efter en operation med et linseimplantat ser han nu, som han skal.

Nicolai Østergaard

Arbejde:
Brandmand

Synsfejl:
Langsynet/Nærsynet/Bygningsfejl

Behandling:
linseimplantat

Alder ved operation:
31 år

Book tid

Se ledige tider og book en undersøgelse

Eller book via telefon på 88 80 28 00

Som jeg ser det, er jeg gået fra muldvarp til ørn.

Ikke bare et nummer

Brillerne har irriteret mig hele livet, men der er ingen tvivl om, at det var mit arbejde, der fik mig til at træffe den endelige beslutning. Det siger jo sig selv, at mit syn er vigtigt i mit arbejde. Vi skal have skarpe øjne både dag og nat, fordi vi kører på alle tider af døgnet. Og vigtigst af alt er, når jeg skal ud af sengen om natten, der skal jeg ikke til at famle efter briller. Et element som regn, det er heller ikke noget problem nu, fordi jeg slipper for våde og duggede briller.

Jeg valgte Memira inde i København, fordi følelsen til min forundersøgelse var, at man ikke bare var et nummer. Man var velkommen, og der var styr på tingene, og man blev taget rigtig-rigtig godt imod. Så det var ikke meget, der skulle til, før jeg sagde, at det er hér det skal være.

At læse nummerplader

Op til operationen, var jeg selvfølgelig nervøs, hvilket jeg tænker, at rigtig mange er. Men den foregik jo stille og roligt, i meget stille omgivelser. Alt bliver forklaret undervejs, og der er ikke noget at mærke under selve operationen. Der bliver taget hånd om én, og en kærlig hånd bliver lagt på skulderen, hvis man synes, det er en lille smule ubehageligt. Men der er ingen smerte eller noget.

Linseudskiftning Memira-kunde

Den oplevelse, når man kommer ud inde fra operationen, den rejse, den rutsjetur starter med det samme. Når man har brugt briller og linser i hele sit liv – og været irriteret over dét. Når man så, faktisk på dagen, kan gå ud fra Memira og læse nummerplader. Der bliver man rimelig overtaget af følelserne. Og selvom man er mand – så kan det ikke holdes helt tilbage.

Resultatet var der jo nærmest med det samme. Dagen efter måtte min kæreste faktisk minde mig om, at jeg altså lige var blevet opereret, så jeg skulle ikke køre på værkstedet eller arbejde. Jeg havde ingen gener, ingen tørre øjne, ingen ting. Så jeg var meget-meget overrasket.

Mere frihed i fritiden

I min fritid spiller jeg jo golf, og dér har operationen altså også været positiv. Jeg ser langt bedre nu,efter operationen, end jeg gjorde før med briller eller linser, og det jo fedt i sig selv. Men det er også positivt, fordi jeg nu kan vælge lige præcis de solbriller, jeg vil, ned fra hylden, bla. også de solbriller, der kan hjælpe mit golfspil en lille smule.

“Det er et Norwegian-fly”

Kort tid efter min operation, sad min kæreste og jeg hjemme i haven, hvor der kom en flyver ind over os, med en indflyvning til København. Så sagde jeg til min kæreste “det dér – det er en Nowegian-flyver.” Og hun kigger straks på mig, og siger, “ja den er god med dig”. Så tog vi flight appen og så, at det var en Norwegian-flyver. Og der er ingen tvivl om, at jeg selvfølgelig ikke kunne se, hvad der stod på siden af flyveren. Men hele silhuetten af flyveren, der kunne jeg se, at det var en Norwegian-flyver. Og hun har ellers været den, der har set bedst hjemme hos os, men det er der blevet lavet om på nu.

Vores kunder

Linse Kessler

Linse Kessler

Tv-kendis & influencer

For nogle år siden begyndte Linses syn at blive dårligere og dårligere. Linse besluttede sig derfor for at gøre noget ved problemet og valgte at få en linseudskiftning hos Memira.

Synsfejl: Alderssyn
Behandling: Linseudskiftning (RLE)
Helle Gade

Helle Gade

Administrativ salgsassistent

Helle Gade Helle bruger, som mange andre danskere, en masse tid foran en computerskærm, men faktisk ikke bare én computerskærm. Hun har nemlig en supportfunktion, der kræver, at hun også…

Synsfejl: Alderssyn
Behandling: Linseudskiftning (RLE)
Louise Kunø

Louise Kunø

Designer

Louise har investeret i sig selv ved at blive fri for briller. ”Jeg har det sådan nu: ALLE burde jo få rettet deres øjne, det er jo livskvalitet.”

Synsfejl: Nærsynethed
Behandling: FS-LASIK

Ring til os

Kundeservice
Man-Tors: 08:00 – 16:00
Fredag: 08:00 – 15:30
Ring på 88 80 28 00

Privat øjenkonsultation i København
Ring på 70 22 12 32

Stille et spørgsmål

Find ud af mere

Download brochure
Download

Se vores priser
Pris øjenlaser
Pris linseudskiftning

Se vores tider
Book