Kundetilfredshed
– en selvfølge for os!

  • Vi måler løbende vores kundetilfredshed
  • Vi opdaterer rutiner og processer på baggrund af resultaterne
  • Vi har en høj kundetilfredshed, men vi bestræber os hele tiden på at blive bedre

Hvordan måler vi kundetilfredshed?

NPS er en forkortelse af Net Promoter Score, som er en international standard for måling af kundetilfredshed. Kundetilfredshed, og målingen af denne, er meget vigtigt for os. Memira er den førende aktør i Skandinavien inden for synskirurgi. Hvert år gennemfører vi mere end 20.000 behandlinger fordelt på ca. 8000 øjenlaserbehandlinger og 11.000 linseudskiftninger.

Vi undersender løbende tilfredshedsundersøgelser til vores kunder:

  • 1 måned efter gennemførte undersøgelse
  • 3 måneder efter behandling
  • 12 måneder efter behandling

Alle svar fra undersøgelserne er anonyme. De hjælper os til at udvikle os og sikre, at vores kunder får den bedste behandling og service uanset, hvilken klinik man besøger.

Hvad er NPS (Net Promoter Score)?

Net Promoter Score måler, hvor sandsynligt det er, at du som kunde vil anbefale en given virksomhed til en ven eller kollega. Kunderne svarer på en skala fra 0-10, hvor 0 er slet ikke er sandsynligt, og 10 er meget sandsynligt. Selve NPS-vurderingen beregnes ved at fratrække andelen af ​​”promotors” (dem, der har svaret 9 til 10) fra ​”detractors” (dem, der har svaret 0-6). Det er vigtigt at huske, at en NPS-værdi ikke skal forveksles med procentdelen af ​​tilfredse kunder, fordi NPS kan have en værdi fra -100 til 100. Den højeste NPS-værdi, en virksomhed kan have, er 100. Den laveste NPS-værdi, en virksomhed kan have er -100. Hvis du har en NPS-værdi, der er 0, betyder det, at andelen af ​​promotors og detractors er lige.

Memiras resultat

Hvert år svarer Memiras kunder på vores kundetilfredshedsundersøgelser. Vi gennemgår og sammenligner selvfølgelig svarene, og nedenfor kan du læse, hvad vi er kommet frem til. Memiras gennemsnitlige NPS, uanset kirurgisk metode, er 60,2.

Kundetilfredshed efter øjenlaser

Nedenstående er resultatet af godt 4800 menneskers svar. De er blev undersøgt 3 måneder efter deres FS-lasik, hvilket er vores mest almindelige øjenlasermetode. Resultatet er baseret på samsyn (ser med begge øjne).

Hvad betyder synsskarphed egentlig?

Det er synsskarpheden, der fortæller dig, hvor meget du faktisk ser, det måles på en synstavle, her skal bogstaver læses på tavlen fra bestemte afstande. Hver linje med bogstaver er angivet med et decimaltal mellem 0,0 og 2,0. En synsstyrke på 1 er “normal” og 0,5 er den grænse, som du skal se “ned til” for at må køre bil uden synshjælpemidler som briller og linser. Det er vigtigt at nævne, at tallet for synsskarpheden ikke er det samme som tallet, der angiver styrken på dine briller eller kontaktlinser, hvilket er en almindelig misforståelse.

Læs om hvad du kan forvente efter en øjenlaser!

Kundetilfredshed efter en linseudskiftning

Målet med en linseudskiftning er at reducere behovet for briller og kontaktlinser. Alligevel angiver 89% af vores kunder, at de er helt brillefrie eller kun bruger briller til synskrævende opgaver efter en linseudskiftning.

Nedenstående er resultatet af besvarelserne fra godt 8500 mennesker, der har fået en linseudskiftning med trifokale linser. Synsskarphed refererer til samsyn (syn med begge øjne).

Læs mere om hvad du kan forvente efter en linseudskiftning!

Derudover

Vi kan rette alle synsfejl; nærsynethed, langsynethed, bygningsfejl og alderssyn – men vi kan ikke behandle alle øjne. Når vi siger nej, handler det som regel om en sygdom eller øjets anatomi, såsom tynde hornhinder eller øjensygdomme.

Læs mere om korrektion af synsfejl!

I vores kundetilfredshedsundersøgelse angiver næsten 50% af vores kunder, at de valgte Memira på grund af en anbefaling fra en ven eller bekendt. Hvilket er et udtryk for at vi har rigtig mange meget tilfredse kunder!

Vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan, for at ramme den helt rigtige synsskarphed, alligevel ender nogle kunder med en lille reststyrke. Reststyrke efter en operation betyder, at du muligvis har brug for en supplerende øjenlaser for at korrigere synsskarpheden, så synet bliver helt skarp. Det er nødvendigt efter ca. 5% af alle operationer, dette uanset om der er tale om øjenlaser eller en linseudskiftning.

En supplerende behandling betyder ikke, at den oprindelige operation er mislykket, at der kan være behov for en supplerende behandling kan være en naturlig del af behandlingsplanen. Vi udfører normalt komplementerende øjenlaser, hvis reststyrken er større end ± 0,5D efter en operation. Supplerende behandlinger er inkluderet i vores pris og er en del af – Memiras 5-års tryghedsgaranti.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på 88 80 28 00.

Spørgsmål?

Book tid

Se ledige tider og book en undersøgelse

Eller book via telefon på 88 80 28 00

Ring til os

Kundeservice
Telefonen har åben:
Man-Tor 08:00 – 17:00
Fre: 08:00 – 15:30
Ring på 88 80 28 00

Privat øjenkonsultation i Kolding / Aalborg / Aarhus
Ring på 88 80 28 00

Privat øjenkonsultation i København
Ring på 70 22 12 32

Stille et spørgsmål

Find ud af mere

Download brochure
Download

Se vores priser
Pris øjenlaser
Pris linseudskiftning

Se vores tider
Book